Informații călători

Informații utile pentru Sosire

Pentru a facilita călătoria dumneavoastră de pe Aeroportul Internațional Cluj în cele mai bune condiții, vă rugăm să consultați informațiile de interes din secțiunile de mai jos.

  • Cetatenii străini pot intra in România în condițiile Ordonanței Guvernului nr. 194/2002 privind regimul străinilor în Romania, cu modificările și completările ulterioare și Ordonanței de Urgență nr. 102/2005 privind libera circulație pe teritoriul României a cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European, actualizată. 
  • Înainte de sosirea în România, Poliția de Frontieră Română recomandă contactarea reprezentanței diplomatice a României din statul dumneavoastră, pentru obținerea de informații suplimentare referitoare la legislația română.
  • Pentru orice alte informații despre formalitățile privind controlul documentelor la intrarea sau ieşirea din ţară, contactați Biroul Poliţiei de Frontieră din cadrul Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj la numărul de telefon: 0264 307 530.

În conformitate cu Articolul 9 al Regulamentului (EC) 1107/2006 – standarde de calitate cu privire la asistență și DOC 30 ECAC Annex J – Code of good Conduct in Ground Handling For Persons With Reduced Mobility, s-au stabilit următoarele standarde de calitate cu privire la disponibilitatea serviciului :

    Disponibilitatea serviciului la sosire – anunțat prin mesaje SITA sau alte forme de comunicare înainte de aterizarea aeronavei

  • Disponibilitate 80% < 5 min de așteptare după parcarea aeronavei
  • Disponibilitate 90% < 10 min de așteptare după parcarea aeronavei
  • Disponibilitate 100% < 20 min de așteptare după parcarea aeronavei

    Disponibilitatea serviciului la sosire – neanunțat înainte de aterizarea aeronavei

  • Disponibilitate 80% < 20 min de așteptare după parcarea aeronavei
  • Disponibilitate 90% < 30 min de așteptare după parcarea aeronavei
  • Disponibilitate 100% < 45 min de așteptare după parcarea aeronavei.
  • Pentru orice informații despre formalitățile vamale de îndeplinit la intrarea sau ieşirea din ţară accesaţi https://www.customs.ro/ sau contactați Biroul Vamal din cadrul Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj la numărul de telefon: 0264 307 578.
  • Bagajele de cală vor fi recuperate în zona benzi bagaje a Terminalului de Sosiri.
  • Trebuie să vă colectați bagajul de cală în momentul în care ați ajuns la destinație.
  • Dacă nu îl luați într-o perioadă rezonabilă de timp, el este preluat în custodia COMPANIEI AERIENE cu care ați călătorit.
  • Dacă nu este reclamat și colectat în decursul unei luni de zile de la data în care este adus la destinație, compania aeriană poate dispune de el în orice mod fără a avea vreo responsabilitate materiala față de dumneavoastră.
  • Bagajul de cală intră în custodia companiei aeriene și nu va fi predat decât proprietarului în urma prezentării etichetei de identificare sau oricărei persoane împuternicite legal.
  • În cazul în care bagajul dumneavoastră nu soseşte la destinaţie, trebuie să luaţi legătura cu compania aeriană cu care ați călătorit sau cu reprezentantul companiei de handling care se ocupă de zboruri. 
  • În incinta terminalelor aeroportului sunt amplasate două birouri de lost&found pentru bagaje pierdute sau reclamații privind deteriorarea acestora: 

      Menzies Aviation (România)
      Pentru zborurile Lufthansa, Wizz Air, Blue Air, Lot Polish Airlines, Turkish Airlines, Ryanair, HiSky și alte companii care realizează zboruri charter:
      Birou în Terminal Sosiri – zonă publică
      Telefon: + 40 264 307 518
                      + 40 751 093 654

     TAROM
     Pentru zborurile TAROM 
     Birou în Terminal Plecări – zonă publică 
     Telefon: + 40 264 +40 264 307 568
                      +40 264 307 569
                      +40 264 307 500- int. 271
      E-mail:   contact@aeroportcluj.ro

  • Pentru serviciile de închirieri mașini, aveți la dispoziție birourile Rent-a-car din incinta Terminalului de Sosiri. Mai multe informații aici  
  • Serviciile de taxi sunt disponibile la ieșirea din Terminalul de Sosiri, în spațiul special amenajat. Tarifele maximale pentru transportul de persoane în regim de taxi pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, sunt în cuantum de de 2,95 lei/km pe timp de zi și, respectiv, 3,25 lei/km pe timp de noapte, tarife care includ TVA (Hot. Consiliului Local nr. 958/2019). Mai multe informații aici (https://primariaclujnapoca.ro/consiliu-local/hotarare-de-consiliu/hotararea-958-din-2019/) 
  • Pentru accesul în oraș, aveți la dispoziție serviciile de transport public disponibile la ieșirea din parcarea aeroportului, respectiv liniile 5, 8 și linia A1E cu plecare din fața terminalului Sosiri.

Pentru servicii ATM aveți la dispoziție mai multe automate bancare poziționate în zona publică a terminalului Sosiri și a terminalului Plecări.

Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj​ vine în sprijinul dumneavoastă cu toate informaţiile necesare şi cu datele de contact pentru instituţiile în măsură să vă informeze concret cu privire la condițiile de călătorie, însă nu se face responsabil în nici un fel de obţinerea documentelor necesare călătoriei sau de respectarea legilor, regulilor, cerinţelor sau instrucţiunilor companiei cu care călătoriţi.

Date interesante despre Cluj-Napoca

Populație

În 2011, 324.576 de locuitori locuiau în limitele orașului, ceea ce îl face pe locul al doilea cel mai populat oraș al țării la acea vreme, după capitala națională București.

Universități și școli

Oraşul Cluj-Napoca este considerat al doilea centru universitar din România, fiind locul care găzduieşte în fiecare an, aproximativ 80.000 de studenţi din întreaga ţară.

Clima

Cluj-Napoca are un climat continental cald de vară. Clima este influențată de apropierea orașului de Munții Apuseni, precum și de urbanizare.

Festivaluri și evenimente

Concerte, festivaluri, spectacole culturale, expoziții, party-uri, conferințe și workshop-uri, lansări de carte și de film și alte evenimente, toate le găsești la Cluj.